Kilroy

Kilroy er kommet tættere på kunden.

“Én ting er at kunne forstå database og systemer. Men for at få et resultat, vi kan bruge til noget, så skal man evne at sætte sig ind i vores forretning. Det er BIWise absolut lykkedes med”.

Det fortæller Kilroys marketingchef Anders Iversen om det nye system, der er resultatet af et agilt samarbejde mellem Kilroy og BIWise.

For at sikre udvikling af den helt rigtige løsning, har BIWise søgt maksimal indsigt og forståelse for de vilkår, processer og behov, der er unikke for Kilroy. Og netop denne arbejdsproces oplever Henrik Stig Kaltoft, der er CFO hos Kilroy, som værdifuld: “Den uformelle facon hos BIWise har været god for os. Vi har behov for partnere, der ikke kræver et meget formaliseret samarbejde, hvor vi løbende skal forholde os til kravspecifikationer og opdaterede projektplaner. Vi har fokus på bolden. Det er ikke fordi, vi ikke anerkender værdien af formaliteter, men vores forretning er for dynamisk til, at vi kan bruge tiden fordybet i papirer.”

Udfordringen
Hos Kilroy har man gennem de seneste år udviklet forretningen og produktpaletten. Kilroys eksisterende BI løsning var finansorienteret og blev brugt parallelt med andre systemer. Den øgede informationsmængde og transformationen fra rejsebureau til student-bureau har skabt behov for bedre databehandling, ensartet rapportering og differentieret kommunikation med Kilroys 100.000 årlige kunder.

Løsningen
BIWise har leveret en løsning, der består af et Data Warehouse og en MS OLAP Front-end.  Den nye løsning understøtter og integrerer alle Kilroys forretningsområder og arbejdsprocesser i et kundeperspektiv. Den nye BI løsning reflekterer den bagvedliggende operationelle database, og gør det bl.a. lettere at kortlægge og optimere krydssalg, at kvalitetstjekke og at nedbringe fejl i front- og back-end systemerne.

Resultatet
Nu har Kilroy langt større mulighed for at udnytte potentialet i virksomhedens data. Databehandling, der tidligere blev foretaget manuelt, er blevet automatiseret, og menneskelige ressourcer er blevet frigivet til at følge kunderne og identificere nye behov og muligheder for mersalg. Fra at kommunikere til en bred kundegruppe kan Kilroy nu hente specifik information om den enkelte kunde og etablere en mere direkte kommunikation. Merværdi for kunden er Kilroys vej til at skabe en bedre forretning.