Vester Voldgade 8, 1. th. 1552 København V
Ring til os: +45 40 74 46 42

Information Management og BI Strategi

En Information Management strategi med mission, vision, business case og roadmap skal være konkret og kunne operationaliseres. Dette skal være gældende for, at den kan blive en succes og sikre den værdi den stiller i udsigt

I en tid hvor krav om digitalisering, datadrevne processer, AI, Machine Learning, Predictive Analytics vokser, er IM strategien blevet en mere og mere vigtig del af den overordnede strategi.

IM strategien, og herunder BI strategien, sætter kursen for hvordan IT gennem systemer, processer og data skal understøtte forretningenDen overordnede strategi for virksomheden giveet vigtigt indblik i forretningens planer og forventningerne. Hvilket er dem, som man i IT-organisationen skal være parat til at understøtte.

Denne er en vigtig top-down rettesnor. Her kan man følge, hvordan man i fremtiden strategisk ønsker at udvikle forretningen ved optimal udnyttelse af værdien i virksomhedens data

Det sværeste er ofte ikke at få formuleret sin strategi og vision for IM, DW eller BI. Udfordringen ligger oftest i at få konkretiseret og operationaliseret strategien. Men det er samtidig det, der er forudsætningen for succes med implementering. Det er nødvendigt at være konkret omkring hvilke tiltag og aktiviteter, der skal iværksættes. Men også være konkret rammerne for ansvarsfordelingvalg og prioriteringer. Men ikke mindst skal der sikres finansiering af strategien.  

BIWise har vi mange års erfaring med at hjælpe virksomheder med at få både defineret og implementeret deres Information Management strategi. 

Med afsæt i eksisterende strategier eller fra bunden hjælper vi med:

  • Udarbejdelse af IM, DW og BI Vision & Strategi, Roadmap eller Business Case
  • Forankring af IM og BI i organisationen

Vi tager udgangspunkt i vores standart processer for udarbejdelse af strategi, roadmap og business case, men vi tilpasser altid vores processer til den aktuelle situation, informationsbillede og modenhed hos vores kunder.