I dag er data warehouse-løsningen et centralt værktøj i 7-Eleven og bliver brugt i forhold til både salg, indkøb, finans og marketing.
»Tidligere søgte og gemte medarbejderne data i forskellige systemer. Nu har alle i organisationen – fra sælger til direktør – en fælles forståelse for, at data og information er at finde i vores data warehouse og ikke andre steder,« siger Søren Birkstrøm.
»For os har det givet en stor værdi, at vi er kommet af med skuffeløsninger og i stedet har skabt fælles rutiner for, hvordan vi tilføjer, opbevarer, vedligeholder og abonnerer på data.«
Centraliseringen af data har desuden åbnet mulighed for, at tilføje flere økonomiske tal i rapporterne og levere real time-data til sælgerne.
»Via kassesystemet kan sælgerne se, hvordan de selv og butikken performer eksempelvis på kampagner eller i forhold til samme dato sidste år. Det er en rigtig god motivation og er med til at skabe en vinderkultur,« siger Søren Birkstrøm.
Næste skridt er at implementere data fra de sociale medier og 7-Eleven app’en.
»Mange glemmer at kigge på tværs af deres løsninger og opsamle den værdi, der ligger der. BIWise’s Data Value Task Force er rigtig gode til at finde det guld, der ligger gemt og ikke er udnyttet endnu,« lyder det fra Mette Alstrup.
Ud over 7-Eleven har BIWise blandt andre GN Resound, Telia, Nationalbanken, Kilroy og Københavns Kommune på kundelisten.